sábado, 16 de noviembre de 2013

GEIRANGER - DIA 5




Abans de començar a detallar l'escala, vull fer un incís.
Aquesta entrada és interessant per tots aquells que penseu anar-hi en creuer com vàrem fer nosaltres.
Si no és així, us podeu saltar tota aquesta primera parrafada.
És una escala amb poques hores i sovint hi ha l'agreujant de desembarcar amb tender, la qual cosa ralentitza encara més el tema.
Tot i així des d'aquí us dic que no patiu, que hi ha temps suficient per pujar a Dalsnibba i fer l'excursió per lliure sense cap problema i el millor de tot, us estalviareu un bon grapat de diners!!

Les navilieres intenten posar la por al cos i a nosaltres ens van retenir una bona estona al vaixell amb diferents pretextos. Patíem perquè havíem fet una reserva per internet des de casa i la cosa apuntava a què perdíem el bus. Malgrat tot, al baixar al port ens vàrem acostar al local des d'on partien els autobusos de línea que feien les diferents rutes i ens van noliejar un per a nosaltres calculant l'hora de sortida del nostre vaixell.


Penseu una cosa. Allà viuen del turisme i no es poden permetre perdre reserves així com així. Estan acostumats a treballar a mida que arriben els diferents creuers i no tenen cap mena de problema en modificar horaris per tal de recol·locar als turistes. 

...
Antes de empezar a detallar la escalera, quiero hacer un inciso.
Esta entrada es interesante para todos aquellos que pensáis ir en crucero como hicimos nosotros.
Si no es así, podéis saltaros toda esta primera parrafada.
Es una escala con pocas horas y con frecuencia hay que sumar el agravante de desembarcar con tenders, lo que relentiza aún más el tema.
Aún así desde aquí os digo que no os preocupeis, que hay tiempo suficiente para subir a Dalsnibba y hacer la excursión por libre sin ningún problema y lo mejor de todo, os ahorrareis un montón de dinero!

Las navieras intentan poner el miedo en el cuerpo y a nosotros nos retuvieron un buen rato en el barco con diferentes pretextos. Sufríamos porque habíamos hecho una reserva por internet desde casa y la cosa apuntaba a que perdíamos el bus. A pesar de todo, al bajar el puerto nos acercamos al local desde donde partían los autobuses de línea que hacían las diferentes rutas y nos fletaron uno para nosotros calculando la hora de salida de nuestro barco.



Pensad una cosa, allí viven del turismo y no se pueden permitir perder reservas así como así. Están acostumbrados a trabajar a medida que llegan los diferentes cruceros y no tienen ningún problema en modificar horarios para recolocar a los turistas.


Ara sí, entrem en com va anar la nostra escala a Geirenager...

El Geirangerfjord és sens dubte un dels fiords més bonics de Noruega. Arribar fins al poble que porta el mateix nom a través d'aquest fiord és un plaer per la vista.
A mida que es recorren els 15 kms. es poden veure un munt de cascades (unes més famoses que altres), salts d'aigua i alguna granja.

El dia abans ens notifiquen que el desembarcament es farà amb tenders i nosaltres que anàvem molt justos de temps, ens afanyem a llevar-nos d'hora per tenir un bon número i baixar dels primers... (finalment no serveix de gaire perquè la naviliera desembarca primer a totes les excursions pròpies i ens ralentitza tot el que pot i més. Cosa que ens posa molt neguitosos pensant que tota la feinada de la reserva des de casa no haurà servit per a res) Tot i així, nosaltres que som molt positius, tirem endavant amb la nostra idea... Fer l'escala per lliure com SEMPRE.

Un cop arribem al poblet que té quatre cases contades, un parell d'hotels i alguna botiga per comprar suvenirs, ens acostem a l'oficina de turisme (no té pèrdua) i la persona que ens atén modifica la reserva i ens diu molt amablement que no patim, que ja s'encarrega de preparar un altre bus per tal de pujar al "Monte Dalsnibba".
Mentre esperem fem un petit passeig, entrem en alguna de les botigues i també fem alguna foto del poble i dels vaixells que han atracat juntament amb el nostre...
...
Ahora sí , entramos en cómo fue nuestra escala en Geirenager ...

El Geirangerfjord es sin duda uno de los fiordos más bellos de Noruega. Llegar hasta el pueblo que lleva el mismo nombre a través de este fiordo es un placer para la vista.
A medida que se recorren los 15 kms. se pueden ver un montón de cascadas ( unas más famosas que otras), saltos de agua y alguna granja.

El día antes nos notifican que el desembarco se hará con tenders y nosotros que íbamos muy justos de tiempo, nos apresuramos a levantarnos temprano para tener un buen número y bajar los primeros... (finalmente no sirve de mucho porque la naviera desembarca primero a todas las excursiones propias y nos relentiza todo lo que puede y más . Lo que nos pone muy nerviosos pensando que toda la faena hecha de la reserva desde casa no habrá servido para nada) Aún así, nosotros que somos muy positivos, tiramos adelante con nuestra idea ... Hacer la escala por libre como SIEMPRE.

Una vez llegamos al pueblo que tiene cuatro casas contadas, un par de hoteles y alguna tienda para comprar suvenirs, nos acercamos a la oficina de turismo (no tiene pérdida) y la persona que nos atiende modifica la reserva y nos dice muy amablemente que no suframos, que ya se encarga de fletar otro bus para subir al "Monte Dalsnibba" .
Mientras esperamos damos un pequeño paseo, entramos en alguna de las tiendas y también hacemos alguna foto del pueblo y de los barcos que han atracado junto al nuestro...






Un cop tenim a punt el bus, iniciem la ruta cap al "Monte Dalsnibba" per tal de veure les espectaculars vistes...
El recorregut dura unes dues hores aproximadament i fa alguna parada. Una d'elles al llac Djupvatn. És una passada veure'l des de l'autobús. Envoltat de muntanyes, de verd, de neu i d'un cel blau preciós que ens presagia unes bones vistes des del cim.
...
Una vez que tenemos a punto el bus, iniciamos la ruta hacia el "Monte Dalsnibba" para ver las espectaculares vistas...
El recorrido dura unas dos horas aproximadamente y hace alguna parada. Una de ellas en el lago Djupvatn. Es una pasada verlo desde el autobús. Rodeado de montañas, de verde, de nieve y de un cielo azul precioso que nos presagia unas buenas vistas desde la cima.


Parem, estirem les cames, fem quatre fotos i continuem fent camí...
...
Paramos, estiramos las piernas, hacemos cuatro fotos y continuamos con el camino...


De mica en mica anem agafant alçada... 800, 900, 1000 metres i així arribar als 1500 metres que té aquest cim.
...
Poco a poco vamos cogiendo altura... 800, 900, 1000 metres y así hasta llegar a los 1500 metres que tiene esta cima.


Un cop adalt, tot és blanc. Hi ha una boira densa que banya tot el cim...
...
Una vez arriba todo es blanco. Hay una niebla densa que baña toda la cima...




No ens importa gaire haver-nos perdut les vistes perquè el paisatge de pujada ens ha fascinat. Així que el temps que tenim l'utilitzarem per fer i fotografiar algun troll.

Abstrets com estem amb les pedres, ens costa adonar-nos que el temps ha tornat a canviar i ens regala uns minuts de sol. Així que finalment podem gaudir d'un esplèndid escenari de muntanyes, glacials, cascades i llacs. Tot un plaer per la vista!!
...
No nos importa mucho habernos perdido las vistas porque el paisaje de subida nos ha fascinado. Así que el tiempo que tenemos lo utilizaremos para hacer y fotografiar algún troll.

Abstraídos como estamos con las piedras, nos cuesta darnos cuenta de que el tiempo ha vuelto a cambiar y nos regala unos minutos de sol. Así que finalmente podemos disfrutar de un espléndido escenario de montañas, glaciares, cascadas y lagos. Todo un placer para la vista!


Mai sabrem que hauria passat si la naviliera no ens hagués fet la guitza i ens hagués deixat baixar abans... potser no haguéssim gaudit dels meravellosos minuts de bon temps!

Sigui com sigui, l'excursió va ser molt maca i novament varem encertar al fer-la per lliure.
...
Nunca sabremos que habría pasado si la naviera no nos hubiera fastidiado y nos hubiera dejado bajar antes...  quizá no hubiéramos disfrutado de los maravillosos minutos de buen tiempo!

Sea como sea, la excursión fue muy bonita y nuevamente acertamos al hacerla por libre.


Nota - No m'he saltat cap dia. El dia 4 va ser de navegació!!
...
Nota - No me he saltado ningún día. El día 4 fué de navegación!!


Voleu veure les diferents escales del viatge? - ¿Queréis ver las diferentes escalas del viaje?
Pròleg - Prólogo
DÍA 1. Edimburg, Escòcia
DÍA 2. Leith, Escòcia
DÍA 3. Invergordon
DÍA 6. Olden, Noruega
DÍA 7. Flam, Noruega

No hay comentarios: