MARRAKECH



Marrakech,
punt de partida del nostre viatge per terres Marroquines. 
Em resulta difícil explicar un itinerari a seguir perquè només vàrem estar un dia sencer. La resta van ser tardes, nits i un matí. 

Durant la nostra estada vàrem repetir el mateix riad situat al ben mig de la Medina (la qual cosa ens va resultar d'allò més pràctica). I cada matí en llevar-nos ens preguntàvem quina sorpresa ens oferia l'esmorzar. A diferència dels hotels Europeus, on normalment  hi ha un bufet ple d'opcions per triar, allà és típic seure a taula i esperar a que et serveixin el què a ells els hi vingui de gust. 
Jo que sóc un xic (per no dir molt) tiquis-miquis, prefereixo el nostre sistema. Tot i així em vaig fer un tip de tastar força pastisseria casolana perquè cada dia ens oferien pastes i pans diferents. 
Altra cosa que també vaig prendre a diari van ser els sucs de taronja natural sense colar (cosa que no m'agrada gens) que sembla ser que és la beguda estrella d'allà!

Aquesta és l'única foto que vaig fer dels esmorzars i coses de la llei de Murphy... vaig triar el dia que menys pastisseria ens varen oferir. El que si teníem per triar aquell matí, eren diferents pans, tots ells molt bons.

Reflexió en veu alta {Mentre escric, m'adono que no faig altra cosa que pensar i parlar de menjar!! Com es nota que m'estan venint ganes de tornar a la cuina ara que la calor ens deixa viure}

Tornem però al tema que ens ocupa... Marrakech.
Què vàrem veure durant la nostra estada?
Doncs us faig un resum dels diferents llocs tot i que no us els endreço...

Si hi ha un lloc imprescindible, és la plaça de Jamaa el Fna.
Havia llegit que s'ha de visitar tant de dia com de nit i ho corroboro. És el centre neuràlgic de la ciutat i està en constant canvi. Allà podeu veure de tot. Des de venedors ambulants de figues de moro fins a micos amb bolquer que no són altra cosa que un reclam turístic per treure uns dinarons al turista de torn. Tot plegat és curiós de veure.
Si passegeu de nit, no marxeu sense sentir el crit de reclam a les hores d'oració. A mi personalment és una cosa que em va cridar l'atenció. També us recomano seure en alguna de les terrasses dels restaurants més occidentalitzats. Tindreu unes vistes fantàstiques de la plaça i podreu gaudir d'unes pizzes ben bones a un preu molt raonable.

Hi ha un altre lloc a Marrakech conegut mundialment... La seva Medina.
És la més gran del Magreb i passejar pels seus carrerons estrets és tota una aventura. És molt fàcil perdre l'orientació i acabar perdut, però per sortir és tan fàcil com preguntar per la plaça Jamaa el Fna. Jo recomano preguntar en alguna botiga on compreu alguna cosa perquè si no us pot sortir al pas algun guia improvisat que vulgui diners a canvi dels seus serveis.

Una placeta qualsevol de la Medina

Al nord de la Medina podeu trobar als adobers o "Le souk des tanneurs". Un lloc gens turístic i difícil d'arribar. Nosaltres partíem de les indicacions d'un plànol poc o gens fiable i la boníssima orientació del meu home, però ni així vàrem ser capaços d'arribar sense haver de recórrer als famosos guies dels que us parlava abans...
Mentre discutíem a l'entrada de l'adoberia amb el noi per tal d'arribar a un acord econòmic, va arribar una mena de responsable del lloc i es va fer càrrec de la situació. Va ser ell qui finalment ens va fer una mini ruta turística i finalment li vàrem donar una petita compensació econòmica.

Havia llegit que l'olor és insuportable i jo anava preocupada. Em veia fent arcades a cada pas. Sort que vàrem ser previsors i portàvem vick vaporub a la motxilla! Finalment vaig aguantar la visita com una campiona!!
El lloc, doncs bé... és curiós de veure, però tampoc és una meravella. Imagino que la gràcia és poder visitar-lo quan els pous estan plens de líquids de colors. Nosaltres en canvi els vàrem trobar mig buits i amb uns tons terrosos que convidaven a guardar fins i tot la càmera de fotos!


El següent lloc del qual us vull parlar és el parc Arsat Moulay Abdeslam.


Es troba molt a prop de la Mesquita Koutoubia. Un dels monuments més famosos i representatius de Marrakech. Així que si us acosteu fins a la mesquita a veure-la per fora, ja que els no musulmans tenim l'entrada prohibida, no deixeu de visitar aquest parc.


El primer que em va cridar l'atenció del parc és el seu color verd predominant. Contrasta moltíssim amb els tons torrats de Marrakech en general. No és força gran i es veu relativament ràpid. Jo el vaig trobar ben cuidat i molt tranquil. Ens va servir per descansar una estoneta sota l'ombra dels arbres mentre connectàvem amb la família a través de la wifi oberta que t'ofereix el parc.

Tampoc puc deixar de parlar-vos de llocs famosos com ara la Madrasa Ben Youssef (antiga escola d'estudis superiors):


És la més gran del Marroc i tot i que visitar-la no ocupa gaire estona, és molt recomanable. La seva arquitectura és per quedar-se embadalit. Combina de forma magistral elements decoratius fets en fusta, rajoles i estuc. Té un pati central amb un estanc que segons el meu parer podria estar més net i cuidat, però tot i així a les fotos de record surt ben parat.

Un altre lloc que em va agradar força, va ser el Palau Bahia:


Crec que és el Palau més bonic de Marrakech i el millor conservat. No només es poden visitar el pati central i les habitacions, també és agradable passejar una estona pels seus jardins i desconnectar del bullici de la Medina.

A diferència d'aquest Palau, hi ha un altre que per mi és perfectament prescindible. És el Palau Badi:



Actualment són un grapat de ruïnes i poc més.
Cert que al seu interior es pot veure el púlpit de la Koutoubia i des de la muralla podem veure part de les vistes de Marrakech, però segons el meu parer, tampoc és com per tirar coets.

I ja per acabar, les Tombes Saadies:




Tot i no semblar-me res de l'altre món penso que val la pena entrar-hi. El preu no és elevat i tampoc s'inverteix gaire estona.
A mi personalment em va atraure més el jardí que les mateixes tombes!

Si voleu saber més coses del meu viatge per terres marroquines... De mica en mica aniré completant les diferents etapes del viatge:

Ourzazate - Gargantas del Dades
Erfoud - Merzouga
Rissani - Valle del Draa




Comentarios

Entradas populares